دیدارهای علمی و پژوهشی رئیس و مدیران دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی در شهر مقدس قم

۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۷ کد : ۲۴۷۲۰ خبر روز اطلاعیه ها پژوهش
تعداد بازدید:۲۳۰
دیدارهای علمی و پژوهشی رئیس و مدیران دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی در شهر مقدس قم

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسام الدین خلعتبری و تعدادی از مدیران  وی در دانشکده الهیات معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در روز پنجشنبه سوم اسفند ماه از محل پژوهشکده حج و زیارت در شهر مقدس قم دیدار کردند. سنجش ظرفیت‌ها و همکاری‌های دو موسسه  بیش از پیش مورد نظر روسای دو نهاد علمی بوده است در این جلسه دکتر علیزاده ضمن سخنانی به محورهای همکاری این دونهاد توجه نموده سپس دکتر خلعتبری ضمن سخنانی  اصل ارتباط مجامع علمی را بسیار مفید دانسته  و به نقش دانشگاه علامه طباطبایی در تولید دانش و تحول در علوم انسانی پرداخته و این دانشگاه را پیشران توسعه علم بومی در آینده قلمداد نمود .
 سپس هر یک از مدیران  محورهای شایسته همکاری  را تبیین نمودندو  ظرفیت‌های  تعاملاتی  و همکاری‌ها در افق سال ۱۴۰۳ و پس از آن مورد بررسی قرار دادند . در این دیدار موضوعات و قالب‌های این همکاری‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بررسی شد. مشارکت در پژوهش‌های دانشجویی تحصیلات تکمیلی، مشارکت در پرداختن به نظام مسائل پژوهشکده حج و زیارت، برگزاری همایش‌های تخصصی و مشارکت در ایجاد رشته‌های مشترک بنابر نیازهای روز جامعه و نظام مسائل طرفینی مورد تاکید قرار گرفت. این دیدار با بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد و موزه تخصصی حج و زیارت همراه بود.
 در ادامه بازدیدها در شهر مقدس قم، دکتر خلعتبری و همراهان با حضور در دانشگاه طلوع مهر، طی گزارشی از سوی مسوولان آن دانشگاه، از برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه طلوع مهر به ویژه در حوزه مهارت‌های اجتماعی اطلاعات جزئی تری کسب کردند. سپس دکتر خلعتبری ضمن  سپاس از کارهای   فاخر انجام شده در این مرکز علمی بویژه در ارتباط با معرفی  فرهنگ  عامه و ویژه ی شهر مقدس قم ،  طی  سخنانی  به جایگاه ممتاز  دانشگاه علامه طباطبایی ،  دانشکده الهیات،  در عرصه های متعدد آموزشی و پژوهشی و فرهنگی نیز  ارتباط با جامعه نیز تبیین برنامه راهبردی دانشگاه پرداخته و این برنامه را به عنوان الگویی برای مراکز آموزشی با هدف مرجعیت علمی و در راستای تحول در علوم انسانی دانست و تاکید کرد برای تحقق این مهم باید ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور بویژه دانشکده های علوم انسانی و اجتماعی برقرار گردد  
شایان ذکر است حجت الاسلام دکتر بنایی ریاست دانشگاه طلوع مهر عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد.


نظر شما :