دبیر اجرایی و محتوایی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل خبر داد:

۴۰۰ دانشجو از ۲۰ ملیت در نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل شرکت کردند

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۵:۴۳ کد : ۱۸۸۱۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۵۶
دینداری در تمدن نوین اسلامی، فرصت ها و ظرفیت های جهان اسلام، تهدیدها و چالش های جهان اسلام، سواد رسانه ای و جنگ شناختی، هویت دانشجویی و مهارت های زندگی شش محوری است که برنامه های آموزشی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل بر اساس آن تدوین شده اند.
۴۰۰ دانشجو از ۲۰ ملیت در نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسام الدین خلعتبری، دبیر اجرایی و محتوایی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه ها و مراکز عالی سراسر کشور در گفت و گو با برنامه وطن فارسی رادیو فرهنگ، ویژگی‌های این دوره را تشریح کرد. 
دکتر خلعتبری در این برنامه ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری دوره های اینچنینی، گفت: امروزه آموزش بیش از هر زمان دیگری حالت چند وجهی پیدا کرده و نقش اساسی در یادگیری ایفا می کند به گونه‌ای که بتواند تاثیر ماندگار و درازمدتی را ایجاد کند. یادگیری از جهت مباحث معرفتی و علمی است اگر عقل و خرد انسان هدایت شود شود به طور حتم زمینه تاثیر گذاری در حوزه رفتار و زمینه های مختلف دیگر ایجاد می شود. بنابراین اگر بخواهیم رفتارها، اخلاق، روحیات و منش مناسب فردی و اجتماعی داشته باشیم نیازاست تا در حوزه معرفتی و مبانی آن آگاهی های لازم را کسب کنیم و با آن خرد و اندیشه بتوانیم فردی مفید در عرصه‌های مختلف باشیم.
وی ادامه داد: دانشجویان به عنوان پدران و مادران فردا و به عنوان مدیران فردای جامعه مطرح هستند، بنابراین لازم است در حوزه اندیشه ای، تعالی و ترقی مناسبی پیدا کنند. علاوه بر این نسبت به استعدادها و داشته هایی که وجود دارد آگاهی پیدا کنند. برای دانشجویان بین الملل که در دانشگاه های ایران مشغول هستند باید غیر از برنامه های درسی، برنامه های فراغتی مناسبی نیز تدارک دیده شود تا هم با مسائل انقلاب اسلانی ایران و هم با فرهنگ و تمدن ایرانی آشنا شوند.
دکتر خلعتبری با بیان اینکه با اجرای این برنامه ها تعمیق باورهای دینی برای دانشجویان غیرایرانی تحقق پیدا می‌کند، افزود: آنها به عنوان قشر فرهیخته و تاثیرگذار با وظیفه خودشان در قبال تحولات جهانی آشنایی پیدا می کنند. همچنین با تاثیرات انقلاب اسلامی و نقش آن در خودآگاهی جهان امروز آشنا می شوند.
دبیر اجرایی و محتوایی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه ها و مراکز عالی سراسر کشور تاکید کرد: با برگزاری این دوره زمینه برای برقراری ارتباط و تعامل فرهنگی بیشتر با کشورهای دیگر از طریق دانشجویان و همینطور زمینه‌های هم‌افزایی بین جوامعی، کمک به روند بین المللی شدن دانشگاه و معرفی زبان فارسی به عنوان زبان فاخر و دارای ادبیات غنی که دانستن آن می‌تواند در فضای فکری جوانان تاثیرگذار باشد، فراهم شده است.
وی با اعلام اینکه 400 دانشجو از 20 ملیت مختلف و از حدود ۷۰ دانشگاه کشور در این دوره حضور پیدا کرده اند، ادامه داد: دینداری در تمدن نوین اسلامی، فرصت ها و ظرفیت های جهان اسلام، تهدیدها و چالش های جهان اسلام، سواد رسانه ای و جنگ شناختی، هویت دانشجویی و مهارت های زندگی شش محوری است که برنامه های آموزشی این دوره بر اساس آن تدوین شده اند.
دکتر خلعتبری افزود: البته در حوزه فوق برنامه هم برنامه‌های جانبی متعددی مثل بازدید از بناهای مختلف تهران، بازدید از کاخ موزه‌ها، بازدید از پارک علم و فناوری، پخش فیلم های مستند و تحلیل آنها، مجلس انس با قرآن و تالارهای گفت و گو برای پاسخگویی به سوالات و شبهات شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده است.
گفتنی است نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه ها و مراکز عالی سراسر کشور ویژه دانشجویان غیرایرانی مسلمان، با همکاری اداره کل دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان و دانشگاه علامه طباطبائی از ۲۲ مردادماه آغاز و تا۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.
 

کلید واژه ها: دانشجویان فرهنگی دانشجویان آموزشی فرهنگی دانشجویان دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان دانشجویان الملل دانشجویان الملل دانشگاه دانشجویان الملل دانشگاه مراکز دوره دوره آموزشی دوره آموزشی فرهنگی


نظر شما :