برگزاری آیین خوشامدگویی به ورودی های جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی

۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۰۱۸ خبر روز
تعداد بازدید:۶۷۴
آیین خوشامدگویی به ورودی های جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی ، دوشنبه 16 مهرماه 1398 در محل دانشکده برگزار گردید.
برگزاری آیین خوشامدگویی به ورودی های جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی

آیین خوشامدگویی به ورودی های جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دوشنبه 16 مهرماه 1398در محل دانشکده برگزار شد. در ابتدا ضمن قرائت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش سرود  ملی جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر عباس اشرفی، ریاست محترم دانشکده الهیات و معارف اسلامی به ایراد سخنرانی دعوت شدند. ایشان ضمن خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود، سلام و پیام ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر حسین سلیمی را مبنی بر خیر مقدم به ایشان ابلاغ فرمودند. ایشان هم چنین با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور است و بیشترین دانش آموخته را دارد، دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی را زینت ها و گهر های دانشگاه معرفی کردند و دانشجویان را به حفظ و پیشرفت جایگاه علمی دانشکده دعوت نمودند. جناب آقای دکتر اشرفی از دانشجویان دعوت کردند تا در کرسی های آزاد اندیشی، انجمن های علمی، مناظرات دانشجویی و ...شرکت کنند و با شور و هیجان در دانشکده به حل مسائل کمک کنند. پس از ایراد سخنرانی ایشان حجت الاسلام صادق اکبری اقدم ریاست نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن خیر مقدم به دانشجویان نوورودی، آمادگی خود را برای شنیدن مشکلات دانشجویان اعلام داشتند و به فراخواندن ایشان برای تعامل بیشتر به دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه پرداختند. 

سپس جناب آقای دکتر صالح حسن زاده معاون پژوهشی دانشکده ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدید الورود، با سخنی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند: العلم خزائن و مفتاحها السّؤال فسلوا یرحمکم اللّه فإنّه یوجر فیه أربعه:السّائل و المعلّم و المستمع و المحبّ لهم.علم گنجینه است وکلید آن پرسش است، بپرسید تا خدا بر شما رحمت آرد که خدا در کار علم چهار کس را پاداش می دهد: پرسنده و آموزگار و شنونده و کسی که دوست دار ایشان است(نهج الفصاحه) در مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی از فرصت های مطالعاتی، لزوم شرکت دانشجویان در بازدیدهای علمی، عضویت در بنیاد ملی نخبگان، انجام طرح پژوهشی جهت کسری خدمت سربازی، عضویت در انجمن های علمی دانشکده، تشویق به پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و برنامه انتخاب پژوهشگر نمونه هر ساله، درخواست از دانشجویان جهت نگارش مقالات علمی و ارسال به مجلات دانشکده به ایراد سخنرانی پرداختند.

جناب آقای دکتر اشکان نعیمی، معاون آموزشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز پس از خیر مقدم به دانشجویان ورودی جدید، به معرفی جزئی تری از امورگروه های آموزشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی پرداختند، ایشان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت آموزشی دانشکده، اطلاعاتی در خصوص آیین نامه های آموزشی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشکده به دانشجویان ارائه دادند.

لازم به ذکر است که دانشکده الهیات و معارف اسلامی، 420 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد که در 4 گروه آموزشی( معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی) و 7 رشته در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و بیشترین تعداد دانشجو این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

 
 
 
 
 
 
 

نظر شما :