نشست مسئولین دانشکده الهیات با دانشجویان جدیدالورود

۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۶۲۶۸ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۷۹
نشست صمیمانه مسئولین دانشکده الهیات و معارف اسلامی با دانشجویان جدیدالورود  به صورت مجازی برگزار گردید.
نشست مسئولین دانشکده الهیات با دانشجویان جدیدالورود

نشست صمیمانه مسئولین دانشکده الهیات و معارف اسلامی با دانشجویان جدیدالورود دانشکده یک شنبه سی ام آبان در فضای مجازی برگزار گردید.

در این نشست دکتر خلعتبری رئیس محترم دانشکده الهیات و معارف اسلامی با طرح این دو سوال ۱-وظیفه یک دانشجوی مسلمان چیست؟ و ۲-وظیفه یک دانشجوی مسلمان در حوزه معارف دینی چیست؟ بیان داشتند این دو باهم تفاوت دارد. وظیفه شما یک وظیفه خاص است ولی وظیفه دانشجویان دیگر عام است. شما الگوی دانشجویان هستید لذا نقش الگو بودن را باید ایفا نمایید: الگو در حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و انقلابی و حفظ نظم و ترتیب

این استاد دانشگاه بیان داشت: دانشجویان ما باید دقیقاً درس را برای خدای بزرگ بخوانند که نتیجه آن مرضی حق بودن است.

ایشان عنوان نمودند: دانشجوی حوزه های علوم قرآن، حوزه معارف دینی، حوزه کلام اسلامی، فقه و حقوق و یا حوزه های دیگر وظیفه پاسداری از میراث بزرگ اسلامی را دارند لذا باید در حفظ این میراث بکوشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان می بایست جهاد علمی و پژوهشی داشته باشند ابراز کرد: همه جنایات بزرگ عالم از عالمان است زیرا جاهل مانند مرده است و دست به کاری نمی زند که خرابی به بار آورد این عالمان هستند و بودند که بمب اتم را ساختند و هزاران انسان را از بین بردند این عالمان هستند که سلاح های میکروبی و شیمیایی تولید می‌کنند بنابراین باید برای رسیدن به تعالی علمی شبانه روز تلاش کنیم.

ایشان بابیان این حدیث که کسی که دو روز او مساوی باشد زیانکار است و کسی که روز دوم بدتر از روز اول باشد مورد لعن الهی قرار دارد، بر لزوم توجه و استفاده از وقت تاکید نمودند.

دکتر خلعتبری ابراز داشت: دانشجویان و خصوصاً دانشجویان معارف اسلامی باید نسبت به امور و مسائل اجتماعی حساسیت داشته باشند و به جریانات اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و سعی کنند مسائل سیاسی جامعه را درک نموده و در مواردی که می توانند دفاع از مرزهای دین و انقلاب نمایند دفاع عاقلانه و عالمانه نمایند.

ایشان پیشنهاد نمودند در دانشگاه با حضور در انجمن های علمی قرآن و عترت، انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی  گام هایی برداشته شود تا ابعاد شخصیتی دانشجو در حوزه علم و پژوهش و اخلاق و معنویت و توجه به امور اجتماعی و اهداف عدالتی انقلاب اسلامی رشد نماید.

سپس دکتر اشکان نعیمی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی بعد از خوشامد گویی دانشجویان ورودی جدید به بررسی آیین نامه های آموزشی برای مقاطع کارشناسی،ارشد و دکتری و همچنین آیین نامه های پژوهشی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی پرداختند. 

ایشان در پایان به معرفی همکاران آموزشی ، پژوهشی و اداری پرداختند تا دانشجویان جدیدالورود با کادر اداری دانشکده آشنا شوند.


نظر شما :