دیدار صمیمانه دانشجویان بسیجی با ریاست دانشکده دانشکده الهیات

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۶۳۸۶ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۶۴
دیدار صمیمانه دانشجویان بسیجی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با ریاست دانشکده جناب آقای دکتر حسام الدین خلعتبری
دیدار صمیمانه دانشجویان بسیجی با ریاست دانشکده دانشکده الهیات

دیدار صمیمانه دانشجویان بسیجی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با ریاست دانشکده دکتر حسام الدین خلعتبری

در این دیدار صمیمی که با حضور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی همراه بود دکتر حسام الدین خلعتبری رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی ابراز داشت: تاریخ سیاسی این مرز و بوم پر از روزهای بزرگی است که آن را به حق باید ایام الله نامید.
ایشان به شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون وقت آمریکا و اعتراض به از سرگیری روابط در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران اشاره نمود که در خلال این اعتراضات سه تن از دانشجویان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

این استاد دانشگاه در جمع دانشجویان بسیجی ضمن درخواست رصد شبهات و مباحث مختلف دینی توسط دانشجویان از ایشان خواست تا نسبت به  امور مسئولان پیگیری نموده و کسانی را که بر خلاف عدالت کار می کنند و زمینه‌ساز استعمار  هستند را در جامعه در قالب گفتار و نوشتار ارشاد نمایند تا انقلاب اسلامی در حوزه های تمدنی بتواند به پیش برود.

دکتر خلعتبری ضمن اشاره به این نکته که برخی از دانشجویان دانسته یا نادانسته به جای کمک به حاکمیت اسلامی با انتقاد های نامناسب از همان ابتدا جزوه اپوزسیون می شوند و تصور می کنند که این یک نقطه قوت است در حالیکه این نظام بر پایه خون هزاران شهید استقرار یافته و حاوی تمامی ایده ها و اهداف انبیا الهی در طول تاریخ است. این همان جریانی است که غرب را به چالش کشید و ۴۰ سال تلاش مخالفان برای مقابله با آن بی اثر بوده است.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی ضمن تاکید بر حفاظت از اصل ولایت فقیه از دانشجویان دغدغه مند خواست تا ضمن شناخت مزیت ها در تحقق این مزیت ها به شکل صحیح به نفع انقلاب تلاش شود و دانشجوی ما باید هوشیار بوده و دو عنصر را از هم جدا نماید یکی مورد جزئی که در جامعه وجود دارد و آن امور را همه نسبت به آن انتقاد داریم و باید تلاش کنیم تا درست شود.

دومین عنصر این است که مراقب باشیم امور جزئی رهزن راه ما نشود. بنابراین ضمن در نظر گرفتن نظام به کلیت نظام در جهت درست آن توجه کنیم تا سرنوشت خودمان را خودمان  تغییر دهیم و مراقب باشیم تا جامعه و انقلاب از اصول و ریل اساسی آن تخطی نکند.

پایان این نشست با طرح پرسش هایی از طرف دانشجویان و ارائه پاسخ از طرف جناب آقای دکتر خلعتبری همراه بود.

 

 

 


نظر شما :