پیش نشست برگزار کنندگان داخلی همایش بین المللی زیارت در ادیان و ملل به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید.

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸ کد : ۱۷۲۲۵ خبر روز پژوهش
تعداد بازدید:۲۴۱
آخرین پیش نشست برگزار کنندگان داخلی همایش بین المللی زیارت در ادیان و ملل به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در شامگاه روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام دکتر حسام‌الدین خلعتبری و برخی از مسئولان و نهادهای کشوری برگزار گردید.
پیش نشست برگزار کنندگان داخلی همایش بین المللی زیارت در ادیان و ملل به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید.

آخرین پیش نشست برگزار کنندگان داخلی همایش بین المللی زیارت در ادیان و ملل به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در شامگاه روز پنجشنبه 28 بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام دکتر حسام‌الدین خلعتبری و برخی از مسئولان و نهادهای کشوری، از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشکده حج و زیارت، مرکز پژوهشهای آستان قدرس رضوی و رادیو زیارت برگزار گردید. در این نشست حجت الاسلام دکتر حسام الدین خلعتبری ضمن خیر مقدم به میهمانان گرامی مراتبی از افق‌های آینده همکاری میان برگزارکنندگان نشست با تاکید بر پرهیز از موازی کاری نهادهای همسو دولتی و حاکمیتی و حرکت منسجم به سوی اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید فرمودند و مراتب انگیزه و تلاش مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی را به منظور هماهنگی با سازمان ها و متولیان امور دینی، علمی و فرهنگی در کشور مورد تاکید قرار دادند و ابراز امیدواری کردند که این همکاری ها در آینده توسعه بیشتری یابد. 

در این پیش نشست دبیر علمی همایش دکتر علی کربلائی پازوکی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در مورد همایش اشاره داشتند: گفتگوی بین الادیانی و فرهنگ ها را با محوریت مراکز علمی و دانشگاهی در مورد موضوعات مشترک مانند زیارت سبب نزدیک شدن مرزهای فکری و فراهم آوردن زمینه گفتگو و صلح جهانی دانست.بر این اساس گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با همکاری مراکز علمی و دانشگاه های بین المللی داخلی و خارجی مانند دانشگاه اونام مکزیک در 19 اسفند ماه همایش بین المللی زیارت در ادیان و ملل را برگزار می کنند.

همچنین پیشنهاد و مصوب گردید که از حجت‌الاسلام و المسلمین نواب نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت به عنوان سخنران ویژه همایش دعوت به عمل آید.

 


نظر شما :