برگزاری نشست مشترک رئیس دانشکده الهیات و مدیران گروه دانشکده با رئیس و علمای دانشگاه اسلامی رسول اکرم بیشکک قرقیزستان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۸۰۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۰
نشستی مشترک بین رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و صدرالدین ایمیت اف، رئیس دانشگاه اسلامی رسول اکرم بیشکک قرقیزستان و از اعضای اصلی سازمان اسلامی ما تریدیه و طایر بیک عظیم بیک از علمای شافعی اهل سنت قرقیزستان و مدیر مرکز الازهر بیشکک و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، مدیر موسسه معصومیه برگزار گردید.
برگزاری نشست مشترک رئیس دانشکده الهیات و مدیران گروه دانشکده با رئیس و علمای دانشگاه اسلامی رسول اکرم بیشکک قرقیزستان

در این نشست که با همراهی مدیران گروه آموزشی و رئیس مرکز بین الملل دانشکده الهیات همراه بود آقای دکتر حسام الدین خلعتبری ضمن خیر مقدم به مهمانان نشست به معرفی اجمالی دانشکده الهیات و شخصیت ابونصر ماتریدی و توضیحی در خصوص عقاید آن پرداخت.

رئیس دانشکده الهیات ضمن اشاره به برگزاری همایشی تحت عنوان نقد مبانی سلفی گری- که به دبیری ایشان برگزار شد-عنوان داشت؛ در فضای تعامل و ارتباطات بسیاری از مشکلات قابل حل می باشد.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی ضمن بیان این مطلب که علوم امروز مبتنی بر مبانی سکولاریسم است وظیفه علما و دانشمندان دینی را معرفی واقعی دین اسلام دانست.

ایشان آمادگی کافی جهت همکاری و تعامل فی مابین را جهت همسوسازی تفکرات برشمرد و بیان داشت: این نوع ارتباطات و همکاری ها موجب می‌شود که تفکرات افراطی تعدیل گردد و وحدت اسلامی حاصل شود.

در ادامه دکتر سید جلال الدین فرجی، رئیس مرکز همکاری های بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه  حوزه علوم انسانی و فرصت هایی که در قالب تفاهم نامه تاکنون با دانشگاه در حوزه آسیای میانه ایجاد منعقد شده است، نسبت به تبادل دانشجو و اساتید در آینده‌ای نزدیک مطالبی بیان نمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، رئیس موسسه معصومیه نسبت به معرفی موسسه با بیش از سه سال فعالیت در حوزه مراکز دینی در آسیای مرکزی پرداخت و پس از آن هر یک از میهمانان در خصوص فضای علمی حاکم در دانشگاه، فضای سیاسی و جریانات فکری و اندیشه ای آن مطالبی بیان نمودند.


نظر شما :