توصیه های سیاستی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۲۷۴۱ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۷
توصیه های سیاستی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
توصیه های سیاستی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

آغاز سال تحصیلی جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری منظم کلاس‌های درسی در محیطی شایستۀ مقام دانشجو، با تکیه بر حفظ شأن و جایگاه اجتماعی رفیع دانشگاه و تقدس محیط آموزشی، ضرورتی است که وصول بدان نیازمند تمهیداتی بوده و این مهم در سایۀ تعهد و توجه ویژۀ رؤسای محترم دانشکده‌های تابع دانشگاه قابل اجرا خواهد بود.

بر همین اساس توصیه‌های سیاستی ذیل برای محقق ساختن اهداف فوق ابلاغ شده و امید است با عنایات هوشمندانۀ جناب‌عالی، نتیجۀ مورد انتظار مبنی بر آغاز سال تحصیلی با حضور حداکثری استاد و دانشجو در محیطی پویا و با نشاط و در کمال آرامش حاصل گردد:

1- سال تحصیلی از روز شنبه اول مهر ماه 1402 به صورت رسمی آغاز می‌شود و هیچ‌گونه تأخیری در این‌خصوص موجه و قانونی نخواهد بود.

2- کلیۀ کلاس‌های درسی با حضور استاد مربوطه (حتی در صورت مشارکت اندک دانشجویان) تشکیل خواهد شد.

3- استاد موظف به حضور در کلاس درس خود در طول ساعات تعیین شده (حتی در صورت عدم حضور دانشجویان) می‌باشد.

4- توصیه‌های لازم از طریق جلسات حضوری، کانال‌های ارتباط جمعی، پیامک و مانند آن به اساتید محترم انجام پذیرد و بر ضرورت حضور مداوم ایشان در دانشکده طبق برنامۀ درسی اعلام شده، تأکید گردد.

5- در هفتۀ آخر شهریور تماس تلفنی مستقیم با مدرسان مدعو از سوی مسؤول نظارت بر کلاس‌های درس در دانشکده انجام پذیرد و ضرورت حضور طبق برنامۀ درسی به ایشان گوشزد گردد.

6- از اساتید محترم درخواست شود نسبت به تعهد حرفه‌ای و کیفیت آموزشی به دور از مباحث متفرقه و تنش‌زا در کلاس درس توجه داشته باشند.

7- لیست حضور و غیاب یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی در دسترس استاد قرار داده شود.

8- بر ضرورت حضور و غیاب در کلاس درس توسط استاد تأکید شده و دانشجویان از عواقب مقرراتی غیبت‌های غیرمجاز مطلع گردند.

9- نظارت کامل بر تشکیل کلاس‌ها و حضور اساتید توسط مسؤول برگزاری کلاس‌های درسی در دانشکده انجام پذیرد و مدیریت محترم دانشکده نیز به صورت نامحسوس این مهم را رصد فرمایند.

10- در صورت بروز نارضایتی یا اعتراض از سوی دانشجویان، استاد موظف است مراتب را سریعاً به ریاست و یا معاون آموزشی دانشکده اعلام نموده و در مدیریت و کنترل شرایط و جلوگیری از تسری بی قانونی به سایر قسمت‌های دانشکده همکاری نمایند.

11- به درخواست‌های دانشجویی در چارچوب مقررات، با همدلی و توجه ویژه پرداخته شود و تسریع لازم انجام پذیرد.

12- برنامه‌های داخلی در دانشکده جهت توجه بیشتر به مقام دانشجو و یادآوری منزلت اجتماعی ایشان برگزار شود تا با احساس اعتماد و احترام متقابل، بستر مناسب برای آغاز سال تحصیلی در محیطی فراخور نام دانشگاه علامه طباطبائی فراهم گردد.

13- دوره‌ها و کارگاه‌های دارای جذابیت با موضوعات روزآمد با در نظر گرفتن علاقمندی‌های جوانان پیشنهاد شده و برگزاری آن از طریق مدیریت آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت افزایی این معاونت پی‌گیری شود.


نظر شما :