نشست هم‌اندیشی ریاست محترم دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۳۳۸۷ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۳۱
نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دکتر معتمدی، با اعضای هیأت علمی دانشکده با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضا برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی ریاست محترم دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی

به گزارش روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست با اشاره به جنگ نابرابر غزه و پشتیبانی دنیا از ظلم، گفت: امیدواریم که خداوند کمک کند تا این اتفاقات حزن‌انگیز هر چه زودتر پایان یابد.
وی با قدردانی از تلاش‌هایی که در دانشکده الهیات و معارف اسلامی در جهت تحقق برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی انجام شده است، تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف برنامه راهبردی دانشگاه این است که همه ظرفیت‌ها در گروه‌های تخصصی پای کار بیایند و چشم‌انداز دانشکده‌ها، گروه‌ها و حوزه تخصصی در برنامه راهبردی مشخص شود. یعنی همه افراد و گروه‌ها، هر ایده‌ای که در جهت ارتقا و توسعه دانشگاه دارند آن را ارائه و اجرایی کنند ما هم از آن برنامه‌ها حمایت می‌کنیم.

دکتر خلعتبری گفت: بیش از 95 درصد رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دوسال اخیر دانشکده در حوزه تحول در علوم انسانی با تاکید بر شاخص‌های روزآمدی، اسلامی سازی، بومی سازی و کاربردی سازی بوده و این موفقیت بزرگی است. همچنین در این مدت در عرصه فعالیت‌های پژوهشی و مقالات، 98 مقاله داشتیم که نسبت به سال‌های قبل از آن، رشد 65 درصدی داشته‌ایم. 
وی ادامه داد: در بخش آموزشی و شاخص‌های آموزشی در حوزه تاسیس و راه اندازی رشته‌های جدید، حدود ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تصویب شده که در مرحله اجرا قرار گرفته است. همچنین در جذب هیئت علمی نیز تا کنون 11 عضو هیئت علمی توانمند جذب شده است.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های فرهنگی، زیرساختی و انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های دانشکده با سازمان‌ها و نهادهای دیگر اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک کار مهمی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی انجام می‌شود و آن، ایجاد مرکز فناوری و نوآوری است که امیدوارم بتوانیم از این طریق ایده‌های دانشجویی را حمایت کنیم.


در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. ایجاد ساختمان فیزیکی مناسب، تامین نیروی علمی و اداری کارآمد، تغییر سرفصل‌های فلسفه اسلامی، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشکده،‌ ایجاد زمینه‌های رشد فرهنگی، برجسته کردن ظرفیت‌های دانشکده، نگاه تحولی به شاخص‌های ارزیابی، ایجاد کرسی میان رشته‌ای و تبادل دانشجویان بین دانشکده‌ها، بخشی از مطالبی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده مطرح کردند.

 


نظر شما :