نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین»

۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۲ کد : ۲۳۷۱۹ خبر روز
تعداد بازدید:۹۹
دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲ - نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین» با حضور استادان و دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار گردید.
نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین»

این نشست تخصصی که با حضور استادان و دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی و به ریاست دکتر حسام الدین خلعتبری و دبیری دکتر یاسر تک فلاح در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدا رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با طرح مبحثی با عنوان خطر صهیونیزم به تحلیل موضوعات تخصصی تاریخی و مبانی شبه کلامی صهیونیزم پرداخت.
ایشان همچنین در این نشست تخصصی، ضمن تبیین نقاط آسیب رسان تفکر صهیونزم برای آسیب به امنیت و صلح جهانی به راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تایید صهیونیزم اشغالگر تا زمان نابودی و اضمحلال کامل آن پرداخت و آن را با تاکید بر اهمیت محور مقاومت تحلیل نمود.
 دکتر خلعتبری بمباران دیوانه وار مردم و بیمارستان ها توسط رژیم غاصب را نشانه شکست نبرد سلاحهای پیشرفته و دلارهای غرب در برابر نیروی ایمان توصیف کرد. 
استاد گروه معارف اسلامی  به قدرت اتکای جهان اسلام بر ذخایر غنی معنوی و نیز جغرافیایی و انسانی خود اشاره داشت و آن را زمینه ای مهم برای نابودی رژیم صهیونیستی با توکل و ایمان به مبارزه دانست و بیان داشت در این راه نباید دچار یاس و ناامیدی شد.
 ایشان افزود؛ اگر حمایت های آمریکا و انگلیس نبود اصلا اثری از این دولت کودک کش نه بوجود آمده بود و نه امروزه اساساً وجود داشت.
در ادامه خانم دکتر فاطمه فلاح تفتی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات، به طرح موضوعاتی تخصصی با عنوان فقه مقاومت، مبانی فقهی و حقوقی مداخله ایران در مساله فلسطین پرداخت. ایشان به تاریخچه شکل گیری رژیم صهیونیستی به کمک استعمار انگلستان در منطقه اشاره داشت و بر این اساس، اصل این رژیم را غصبی و غیر قانونی توصیف کرد. ایشان به تبیین مبانی قرآنی و روایی جهاد در این زمینه اشاره کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدجابر موسوی راد در ارائه ای  تخصصی با عنوان برگزیدگی قوم یهود از منظر عهد عتیق و قرآن به نقد دیدگاه تاریخ بنیان صهیونیزم و مبانی آن با استفاده از متون تفسیری و الهیاتی پرداخت
. در ادامه این نشست  آقای دکتر سعید طاووسی مسرور در سخنانی با عنوان جغرافیای تاریخی اماکن مقدس فلسطین به تحلیل این زیارتگاه در سرزمین فلسطین و اهمیت آن پرداخت. در جریان این نشست پرسش ها و دیدگاه های دانشجویان و اعضای هیئت علمی حاضر در نشست مطرح گردید و همزمان این نشست به صورت برخط نیز مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.


نظر شما :