برگزاری نشستی با حضور ریاست پژوهشکده حج و زیارت با موضوع شناسایی و توسعه ظرفیت همکاری ها

۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۸ کد : ۲۳۷۲۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۴
این نشست دوشنبه مورخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ به دعوت دکتر خلعتبری و با حضور دکتر میرزا علیزاده، رییس پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد.
برگزاری نشستی با حضور ریاست پژوهشکده حج و زیارت با موضوع شناسایی و توسعه ظرفیت همکاری ها

در راستای اجرای سند راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی، دوشنبه مورخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ به دعوت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خلعتبری، ریاست دانشکده الهیات و معارف اسلامی، و با حضور دکتر میرزا علیزاده، رییس پژوهشکده حج و زیارت، نشستی به منظور شناخت زمینه ها و توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ فی مابین دانشکده الهیات و معارف اسلامی و پژوهشکده حج و زیارت در محل این دانشکده برگزار گردید.

در ابتدای این نشست که با حضور دکتر اشتری عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار گردید، دکتر خلعتبری ضمن عرض خیر مقدم خود و سایر همکاران دانشکده و دانشگاه از حضور آقای دکتر علیزاده در این نشست تشکر و قدردانی نمود.
 سپس آقای دکتر علیزاده به توصیف ساختار پژوهشکده حج و زیارت، گروه‌های پنجگانه آن شامل اخلاق و اسرار حج، کلام و معارف، تاریخ و سیره، فقه و حقوق و مطالعات سیاسی و اجتماعی و نیز نشریات علمی و تخصصی آن پژوهشکده و دانشنامه‌های در حال تدوین پرداخت و برخی از اهداف پژوهشکده با قابلیت تعمیم همکاری بین طرفین را توصیف نمود. از جمله ؛ نظام مسائل پژوهشکده ، تک نگارش‌ها و تلاش برای بسط حوزه‌های مطالعاتی در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی با تاکید بر مسئله حج و رد شبهات
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر خلعتبری نیز به ظرفیت‌های قابل تامل برای همکاری اشاره داشت. از جمله؛   ظرفیت‌های جذب تقاضای سازمان حج و زیارت و پژوهشکده حج و زیارت معطوف به توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و پایان‌نامه‌های این حوزه ، اهمیت فعالیت در حوزه هوش مصنوعی  و قابلیت‌های تخصصی اعضای هیئت علمی دانشکده در حوزه فرهنگ حج و تمدن اسلامی و تمدن نوین اسلامی  
متعاقباً مقرر گردید تفاهم‌نامه‌های موجود فی مابین دانشگاه و سازمان حج و زیارت مورد بررسی و امکان اجرایی شدن به خود گیرد و دور دوم نشست به منظور ایجاد همکاری‌های مشترک در هفته های پیش رو در شهر مقدس قم و در محل پژوهشکده حج و زیارت برگزار گردد.


نظر شما :