برگزاری سومین نشست روسای دانشکده های الهیات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۳ کد : ۲۴۶۶۵ خبر روز اطلاعیه ها پژوهش
تعداد بازدید:۱۸۸
بیست و پنجم بهمن، برگزاری سومین نشست روسای دانشکده های الهیات سراسر کشور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور
برگزاری سومین نشست روسای دانشکده های الهیات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در این نشست ضمن تاکید بر فعالیت بیشتر دانشکده های الهیات در سراسر کشور اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شبکه دانشگاه‌ های مجازی جهان اسلام که چند سالی است فعال می باشد می تواند سایر دانشکده های جهان اسلام را به هم وصل نماید و یک هم افزایی در بین دانشکده های الهیات کشورهای جهان اسلام به وجود آورد و از ظرفیت سایر دانشکده ها برای تعامل بین شعیه و برادران سنی استفاده کرد. در حوزه نشریات رشته الهیات، باید نشستی بین سردبیران نشریات سراسر کشور به وجود بیاید و مطالعات و پژوهش به سمت مطالعات میان رشته ای حرکت کند. وی همچنین گفت: یکی از مطالبات جدی بحث ارتباط با جامعه است و اینکه تحقیقات و پژوهش رویکردی داشته باشند که کارکرد اجتماعی بهتری را برای جامعه در نظر بگیرند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اظهار داشت: هم افزایی دانشکده های الهیات سراسر کشور برخواسته از یک نیاز کنونی بوده که مورد اقبال قرار گرفته است. رئیس دانشکده الهیات دانشگاه پیام نور افزود: این نشست می تواند در سراسر کشور و در بین دانشکده های دیگر با ایجاد ارتباط شبکه ای یک الگو باشد. لازم به ذکر است که در این نشست روسای دانشکده های الهیات دانشگاه های دعوت شده، به بیان دیدگاه و پیشنهادات خود پرداختند.

در این نشست رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی ضمن ارائه گزارشی از تجارب دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکده الهیات  به انتقاد از تعطیلی کارگروه الهیات در وزارت عتف پرداخته و پیشنهاد پیگیری موضوع از جانب دبیرخانه "هدی " را خواستار شد که مورد تاکید سایر روسا قرار گرفت و بنا شد این موضوع جز مصوبات قرار گیرد  سپس دکتر خلعتبری پیرامون موضوع نشست به کارهای دانشکده الهیات  در بازنگری و تاسیس رشته ها و  سرفصل ها ی جدید پرداخته  و خاطر نشان کردند که  جهت هم افزایی این تجارب را در اختیار دیگر دانشکده های الهیات  قرار  خواهند داد.
محورهای مورد نظر برای جلسات آینده : 
۱.تشکیل کارگروه های تحول در سرفصل ها مشخص گردد 
۲.تشکیل کارگروه تحول پژوهش های امور کاربردی 
۳.همکاری ها برای مجلات بین المللی بین دانشکده های الهیات 
۴.نشست مدیران مجلات دانشکده های الهیات برای هم افزایی و دوری از چاپ موضوع های تکراری 
۵. ساختارسازی برای جایزه ویژه هدی

 


نظر شما :