نشست رؤسای دانشکده‌های الهیات سراسر کشور به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد.

۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۹ کد : ۲۶۰۸۰ خبر روز
تعداد بازدید:۶۴
نشست رؤسای دانشکده‌های الهیات سراسر کشور به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد.

در این نشست که با موضوع تحول در علوم انسانی و نیز مسئله الهیات کاربردی در دانشگاه قم برگزار شد، روسای دانشکده های الهیات و معارف اسلامی در خصوص تحول در علوم انسانی و الهیات کاربردی نظرات خود را بیان نمودند.

 دکتر حسام الدین خلعتبری، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست با تاکید بر مسئله تحول در علوم انسانی به موضوع مهم ارتباط دانشکده‌های الهیات با دانشکده‌های دیگر پرداخت و موضوعات میان رشته‌ای جهت ارتباط بیشتر بین حوزه الهیات دانشکده‌های دیگر را مورد تبیین قرار داد و در خصوص الهیات کاربردی نیز ضمن تبیین، این مسئله را یک ضرورت برای دانشکده‌های الهیات دانست و جهت تحقق این مهم لزوم تنظیم امور مهارتی برای ارتباط بیشتر دانشجویان با مردم را مطرح نمود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی، بیان داشت دانشکده الهیات دانشگاه علامه مدارس مهارتی فصلی سبک زندگی را جهت ارتباط بهینه با دانشجویان تاسیس نموده است.

ایشان بیان داشت؛ پرداختن به مسائل مهارتی نباید ما را از موضوعات محوری و بنیانی باز دارد لذا در تحصیلات تکمیلی و رساله‌های علمی علاوه بر موضوعات میان رشته‌ای لازم است دانشجویان موضوعات بنیادی را نیز مورد توجه قرار دهند.

دکتر خلعتبری که در جمع روسای دانشکده های الهیات سخن می گفت ابراز داشت؛  بایستی زمینه های ایجاد شغل برای دانشجویان توسط این مجمع با ارتباط با مراکز نظام فراهم گردد تا این نیرو های معتقد در عرصه های خرد، نقش سازنده خود را ایفا نمایند.


نظر شما :